سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یه منتظر...

با من حرف بزن

ولایت فقیه مشابه ...

بسم الله...

در تبیین ولایت فقیه امام خمینی تکلیف همه را روشن کرده است:

ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است.

با این مقدمه مطلبی را می نویسم که وظیفه ام که روشنگری است را اجرا کنم قصد اثبات ولایت فقیه راندارم که اثبات عقلی و روایی آن قبلا آمده است.

به دیدگاه امام و تبیین او اشاره می کنم که فرمود ولایت فقیه ادامه ولایت رسول الله است(1). در حکومت او رحمانیتش شامل همه می شود. تنها عده ای که به طمع دنیایشان قصد رخنه در حکومت را داشتند به مطامعشان نمی رسیدند لذا با در پیش گرفتن راه نفاق به محض رحلت پیامبر (ص) چهره واقعی خود را نمایان کردند.

انگار صحیفه امام امروز نوشته شده است. می فرماید آنها با قلمهایشان نمی توانند مسیر ملّت را منحرف کنند ملت بیدارتر شده است مسائلی که مطرح می کنید، ملت می فهمد (2) منظور کذب بودن آنها را ملت متوجه می شوند. اگر کسی حرف و ادعاهایش با عملش متفاوت باشد ملت هوشیارند و اگر کسی بارها این قضیه را تکرار کرد و در طول ماهها کارهایی کرد که به اسلام و نظام ضربات زیادی زد، دیگر ملت او را تحمل نخواهند کرد. اینها چون دیگر حرف و عملشان تاثیر خود را از دست داده است دیگر با پرچم رسمی وارد نمی شوند بلکه سعی در انحراف در راه امام را دارند و قصد دارند که تشکیک و ابهام در حکومت ایجاد کنند که رهبر فرزانه مان نیز در خطبه های خود ضمن تبیین این مساله راه رانیز پیش روی ما قرار دادند و آن شاخص قرار دادن امام و راه اوست.(3)

 برای درک موضوع امام راحل را و نه خود را و نه به پیغمبر که به یاران ابراهیم خلیل تشبیه نمودند و اذعان داشتند که امام بزرگوار که شاگرد این مکتب و دنباله رو راه این انبیای عظام است برجسته ترین شاخص هاست. رفتار امام، گفتار امام و البته صحیفه و وصیت نامه ایشان در دسترس است. اگر این شاخصها به غلط تبیین شود مانند قطب نمای خراب از راه راست منحرفمان می نماید . (4)

فلذا توصیه موکد امام خمینی و اکنون خامنه ای به کسانی که امام و راه او و ملت را اشتباه فرض کرده اند این بوده و است: دست و پا نزنید، خودتان را به ملت ملحق کنید بیایید در آغوش ملت (5)

 

پاورقی:

1و2و5 - صحیفه امام، ج‏18، ص: 155

3و4 – خطبه های نماز جمعه 14 خرداد 89

 


» نظر داغ کن - کلوب دات کام